NU e den klar!

Nu är krönikan klar då, här kommer den om ni orkar läsa!
Ska bara säga att jag överdrev mkt!!!
och allt är inte sant heller!

BRITNEY PÅ VIFT I SVERIGE.
Jag har alltid tyckt om Britney spears musik, faktiskt hela hennes personlighet.Jag minns när jag var fem år och jag och mina kompisar dansade vilt till hit- låten ”oops i did it again”Jag saknar de gamla tiderna då Britneys musik spelades ur allas stereo, nuförtiden är hon en bortglömd artist med stor begåvning.Nu har hon förlorat många fans efter den jobbiga tiden som hon har varit med om.Jag försöker förstå henne, det måste verkligen vara jobbigt att ha pressen efter sig vad man än gör, hon kan inte ens gå ut och köpa glass!

Jag kommer aldrig riktigt kunna förstå hennes situation med pressen. För jag har frihet, jag kan göra precis vad jag vill. (nästan) jag behöver inte vara instängd i mitt hus dagarna i enda, inga vakter behövs när jag ska ut på stan eller bara hämta posten på morgonen, jag kan dansa vilt utan att någon tror att jag är psykiskt sjuk, jag kan snagga mig utan att någon tror att jag är sjuk i huvudet… eller..?Jag tror att ni förstår vad jag menar.

När jag fick veta att hon kommer till Sverige, var det självklart att jag skulle gå!Att inte gå på konserten skulle vara som att tillbringa resten av mitt liv tillsammans med pappa i en container. De skulle aldrig någonsin hända i mitt liv eller pappas liv för den delen.

Det var ganska lätt att övertala mamma, eftersom hon visste min stora kärlek till Britney. Så det blev en fem timmars lång tågresa till Stockholm. Jag fick kämpa ihop pengar till biljetter, men det var det var det verkligen värt.Jag vandrade runt mellan husen och sålde min farfars gamla underkläder, det var riktigt populärt hos tanterna.

Innan konserten började var stämningen på topp, glädjen spreds i luften och jag kände hur bröstkorgen vibrerade när basen dånade i högtalarna.Det började med att Knappen och Hakim från radiokanalen NRJ värmde upp som förband för lilla britney.Det var samma förband på Beyonces konsert som jag också har sett.Jag har faktiskt tröttnat lite på Knappen & Hakim för jag hade lite högre förväntningar. Min första tanke var att Justin Timbelake eller någon annan stor stjärna skulle framföra en låt eller två som inledning till Britneys framträdande.Något positivt med dem var att de i alla fall spelade sitt berömda techno nummer.

När konserten började kom inte blonda Britney fram, utan brunetten Britney!Jag såg inte britney, kanske någon gång.Efter konserten började jag tänka, hon var ju en vanlig människa precis som alla andra, vad är det som är så speciellt med henne igentligen? Det finns ingen anledning för pressen att förfölja henne dag ut och dag in.Dom har gjort henne till den hon är idag, någon med tvångstankar och människofobi.Hon sjöng inte ens live på konserten, hon sänkte mina förväntningar.Några enkla danssteg kan vem som helst lära sig.Så.. vad är det igentligen som är så speciellt med vissa kändisar? Om dom inte ens gör sin sak själv.

Det fick mig att se henne som en fejkad och osäker tjej på scen som inte vågar stå för den hon är. Hennes musik kommer fortfarande att spelas hemma men hennes personlighet kommer jag i framtiden vara tveksam till att jag tycker om.


haha, ah där va min krönika då;)<3


Kommentarer
Postat av: Anonym

du är så sjuuuuuuuuuukt bra carolineeee!!!!!!!! jag döör

2009-09-03 @ 19:11:11
Postat av: www.punkget.blogg.se

haha (A)

2009-09-04 @ 17:26:53
URL: http://punkget.blogg.se/
Postat av: julia

haha wow de va riktigt kul o läsa ;)

bra att du inte ska leva i en container som en vilsen lodis oxå ;P

Sjukt snygg heater o design o allt!

puss

2009-09-04 @ 18:55:51
Postat av: Josefin

Den var jättebra, Carro! MVG, here you come ! ;D <3

2009-09-05 @ 15:46:34
URL: http://pastamedpesto.blogg.se/
Postat av: punkgeten

:D haha

2009-09-12 @ 13:29:25
URL: http://vaselinsvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0